anglofiilist melomaan

rock et roll

Posted by veerand &emdash; oktoober 2, 2011

Ma arvan, et olen Rolling Stonesi võhik, aga ostsin Keith Richardsi eluloo “Life“, sest kõik (loe: muusikud) kippusid seda kiitma ja noh miks siis mitte. Paberlehtedest koosnev priske telliskivi pakub keskmise raamatu hinna eest päris palju elu. Olen alles esimese kolmandiku läbinud aga ütleks, et tõsiselt hea lugemine. Kas see on üllatav või mitte – ei oska öelda, mul tõepoolest puudusid tema suhtes igasugused eelarvamused. (Vabandage, ma õnnitlen end eelarvamuste puudumise pärast. Keithi nägu ja naer peaks küll maailmakuulsad olema, aga näe, ma ei moodustanudki selle põhjal erilisi arvamusi ette.) Peale põgusat uurimist meenus, et olen Brian Jonesist mingit mängufilmi näinud. Ja kui nüüd aus olla, siis Bridges to Babylon oli mu lemmik staadionikontsert. Tantsisin algusest lõpuni. Teismelisena! Avalikus kohas! Nii et see pidi mulle ikka tõsiselt meeldima.

No vot nüüd raamatu kõrvalt olen sunnitud RSi ajaloo ja lugudega põhjalikumalt tutvuma. Ja igal sammul valdab mind müstika, et nad bändina püsima jäid. Et nad kaks aastat vastu pidasid, et nad viis aastat vastu pidasid jne.

Seda veel tahan öelda, et mul võttis tükk aega, enne kui ta kõneviisist aru hakkasin saama. Vanamoodne muusikusläng? Bluusimuusikusläng? Ma ei tea kedagi, kes nõnda räägiks. Aga ma naudin sellist dialekti. Viimati ragistasin nii ajusid Dylani raamatut lugedes. Ohh, kuidas mulle meeldib!

Keith mainib raamatus, et on tõsine Chuck Berry fänn. Leidsin siis selle klipi. Väga hüpnotiseeriv. Esimese korra vaatasin õudusega (appi! pinged! hirmus Chuck!). Teisel korral leidsin, et see on ju tegelikult päris naljakas.

Nüüd tahaks seda muusikadokki tervenisti näha – “Hail! Hail! Rock n Roll!” by Taylor Hackford.

Ja siis leidsin (tänu Morrissey’le) selle klipi

Selline Elvis mulle meeldib. 1968. Paar aastat varem jõudsin Stonesid Ameerikasse. Selline ajajoon paneb mu aju kärssama.

 

Lisa kommentaar

 
