anglofiilist melomaan

Bobi juubel

Posted by veerand &emdash; mai 24, 2011

Minu maailmas on Bob Dylan niivõrd suur mõjutaja, pidev kohalolekult ja tähtis pikki ja laiu-pidi, et kui ma kasutan kolmetähelist kombinatsiooni Bob, pean silmas Bob Dylanit. Ja ma olen ikka veel suhteliselt Bobi-võhik. Tean, et on inimesi, kellele on tema diskograafia kokkuvõte (34 stuudioalbumit, 58 singlit, 13 kontsertlindistust, 9 bootlegi seeriat, 14 kogumikku) väljakutseks Dylani-teemaliseks eksamiks valmistuma hakata. Aga ma olen lihtsalt lasknud tema loomingul enda juurde tulla, sest see tuleb, kui aeg on õige – ikka viidatakse talle ühes või teises kontekstis ja siis on hea taust ja tänapäev kokku panna ja natuke kaevata. Või veel parem: keegi esitab mõnd kena lugu ja kui uurid, mis see on, selgub, et see on Bobi lugu.

Sel viisil tekib Bobiga oma suhe. Oma ajaline ja tähtsusjärjestus. Ühed esimesed lood, mis kusagilt kätte sattusid olid Tangled Up in Blue kümneminutine kontsertlindistus ja Death of Emmett Till (Folksinger’s Choice variandina). Ja need kaks lindistust ongi jäänud minu absoluutselt lemmiklindistusteks Bobilt. Ja Sign Language (you speak to me in a sign language / as I’m eating a sandwich / in a small cafe) – kui kuulilt saab veel nii tobedaid ridu esitada? Aga saab. Ka üks mu Bobi lemmiklugusid.

Ja siis on veel Bob kui laulukirjutaja – on päris palju laule, mis tulevad tuttavad ette, tihtipeale esitab neid keegi teine ja seos Bobiga pole just ilmne

I’ll be you baby tonight

Knocking on Heaven’s door

All along the watchtower

It ain’t me babe

When the ship comes in

Paste magazine on muide võtnud ette 50 Dylani kaverit, mis mu meelest on natuke teine asi, kuna eeldab, et inimesed teavad, et need on Bobi lood ja see paneb neid automaatselt Bobi esitusega võrdlema.

Ja võib kindel olla, et miljon muusikaväljaannet ja biljon blogi on teinud oma Bobi lugude topi. Arvan, et maailm uppi ei lähe kui enda oma kaa lisan.

Need on lood, millega mul on omad sotid ja mälestused.

  1. Tangled Up in Blue…. ei leidnud head bändiga kontsertversiooni, aga kaval glämm-Bob on kah hea
  2. Visions of Johanna …kuulsin seda lugu esimest korda Kieran Leonardi esituses ja ossa perse! Tema enda laulukirjutustase on täiesti absurdselt muljetavaldav aga selle loo peale kukkusid lõuad ikka pärani. No ja nüüd tuleb välja, et Kieran esineb pea Bobiga ühelsamal festivalil. Tubli poiss!
  3. Death of Emmett Till…suurepärane laulukirjutustase.
  4. Ballad of Hollis Brown…Bob jutuvestjana.
  5. Lily, Rosemary and the Jack of Hearts…mulle pakub lusti selle laulu pikkus. siuke tempokas ja muudkui ketrab.
  6. Desolation Row…hüpnotiseeriv.
  7. Subterranean Homesick Blues…väidetavalt üks räpi eelkäijaid. igatahes väga lahe kaasalaulmiseks.
  8. Shelter From The Storm…selline lihtne liuglev lugu.
  9. Queen Jane Approximately…ideaalne õhuklaveri mängimise lugu.
  10. Stuck Inside of Mobile with the Memphis Blues Again…funky Bob.
  11. Lonesome Death of Hattie Carroll…mitmeid toredaid ühislaulmismälestusi seondub selle looga.
Bobi esituses videosid on suht raske leida, kahjuks. Kui tutvus Bobiga väga põgus, aga soovid süvendada, siis loohaaval soovitan neid 11. Kui huvi albumite järele, soovitan, mida mulle soovitati: Blonde on Blonde, Blood on the Tracks, Highway 61 Revisited, Times They are A-Changing.
Kuidas Te Bobi tunnete?
7 kommentaari to “Bobi juubel”

  1. 423 said

    ma ei tea täpselt, mis ma öelda tahtsin. lähen kohe saksa keele arvestusele ja hirm on sees. rahustamiseks tulin lugesin blogisid ja toimis. korraks. mul hea meel lugeda niisuguseid asju. mind on alati huvitanud kuidas keegi dylanini või biitliteni jõudis. tavaliselt ikka pubekaeas. sinu lugu on märksa erilisem. naljakas, eile mängis kodus terve päev dylan, sest mu emps on hull ta muusika järele. mõnikord ta paneb plaadid tööle ja läheb ise kodust ära, et tagasi tulles oleks tal hea koju tulla. dylanit kuulates on ta palju õnnelikum inimene. ja mina…ma ei oskagi enam öelda mis dylan mulle tähendab, sest nii kaua kui ma ennast mäletan, on ta kohal olnud. aga milles ma võin kindel olla, on see, et kui mulle esimest korda dylan TÕELISELT pähe hakkas, oli see täpselt see nagu keegi oleks jalaga ukse lahti löönud

    soovi mulle edu

    • veerand said

      Mulle ka meeeldib uurida, kuidas keegi mingi artistini jõudis. Sul vedas, et sinu ema Bobi-vaimustus sulle vastu ei hakanud. Tean üht muusikategelast, kelle isa oli tõsine Dylani fänn, esitas ka tema lugusid. Tema sai Bobist üledoosi, ei tahtnud enam iialgi teda kuulata ja kui juhtumisi Bobi lugu sattus kuulama, kirtsutas nina. Kah kurb, kuna ta veel tegutses sellises valdkonnas ja seltskonnas, kus ikka aeg-ajalt Bobi lugusid ette tuli 🙂
      Edu! Ikka edu! Eksamiks ja eluks.

  2. 999 said

    Olen tohutu Dylani fänn. Sattusin siia Google’i kaudu. Tore teada, et Eestis on teisigi, kes teda nii kõrgelt hinnas hoiavad. Albumitest võib julgemalt soovitada ka hilisemaid, nagu Infidels.

  3. 844 said

    Mina jõudsin Dylani juurde läbi mõne loo mis minu arvutisse olid tee leidnud. Kõige esimene Dylani lugu minu kõvakettal oli Huck’s Tune (Bootleg vol. 8). See oli minu jaoks niivõrd ilus lugu, et hakkasin huvi tundma, et kes see Bob Dylan siis on. Nime oleks nagu kuulnud, aga muud ma ei teadnud. Eestis ei räägita just palju Dylanist ning raadiost olen vaid ühe korra tema Like A Rolling Stone laulu kuulnud.

    Huck’s Tune juurest jõudsin muidugi Times They Are A-Changin’; Tangled Up in Blue; Hurricane; Blowin’ In The Wind; ja siis juba terve Highway 61 Revisited Album. Siit alates ma teadsin, et kogu mu senine muusika on olnud mingi pealiskaudne ja sisuvaba udu. Võiks koguni öelda, et tümpstapeet. Bob Dylan was the real thing. I was hooked! Siit muutus minu elu. Siit alates olen igapäevaselt Dylanit kuulanud. Mul on paar Live esinemist ning mõned Bootlegid puudu, kuid hetke seisuga on mul 466 Dylani lugu (sh. äsja ilmunud Tempest, mis on fantastiline!) Bob Dylan muutis mu elu. Ma võiks öelda, et ta päästis mu elu. Ta ütles kõike mida mul oli vaja kuulda.

    Mõtlesin esialgu siia oma lemmik Dylani lood välja tuua, kuid ausalt öeldes on väga vähe lugusid mis mulle ei meeldi (õigem oleks öelda, jätavad pigem külmaks). Ma ei suuda uskuda, et üks mees on suutnud nii palju fantastilisi laule kirjutada. Niisiis lisan siia alla vaid mõned mu TÕSISELT lemmikud (lisaks eelpool mainitule). Mõned on võibolla nn. acquired taste (ehk peab paar korda kuulama, et armuda), kuid enamik peaks kohe meeldima hakkama. Algajatele ehk abiks. 🙂

    Don’t Think Twice, It’s All Right
    Wiggle Wiggle
    Lay Lady Lay
    Political World
    Man In The Long Black Coat
    Most Of The Time
    Disease of Conceit
    Not Dark Yet
    What Good Am I
    Blood In My Eyes
    Things Have Changes
    Buckets of Rain
    Mississippi
    Lily of the West
    Baby Stop Crying
    Changing of the Guards
    No Time to Think
    Where Are You Tonight (Journey Through Dark Heat)
    Standing In the Doorway
    Ring Them Bells
    Covenant Woman
    One Too Many Mornings
    Sweetheart Like You
    They Killed Him
    My Back Pages
    When the Ship Comes In
    Knockin’ On Heaven’s Door
    The Lonesome Death of Hattie Corroll
    Every Grain of Sand
    Precious Angel
    Don’t Fall Apart On Me Tonight
    All I Really Want To Do
    Positively 4th Street
    Riding in My Car
    Man On the Street
    Who Killed Davy Moore?
    It’s Alright, Ma (I’m Only Bleeding)
    Can’t Help Falling in Love
    Something’s Burning, Baby
    Tombstone Blues
    Saved
    Property of Jesus
    Lenny Bruce
    In The Summertime
    We Better Talk This Over
    It Ain’t Me Babe

    … Ma enam ei jaksa. 🙂 Lisaks võibolla Tempest albumilt (mida alles kuulan) lemmikuteks saanud Duquesne Whistle, Pay In Blood, Early Roman Kings, Roll On John (ja ka 1962.a. lindistatud teine laul sama nimega).

  4. asus x200Ma driver windows 7

    Bobi juubel

Lisa kommentaar

 
