anglofiilist melomaan

Herbie Hancock Tallinnas

Posted by veerand &emdash; november 4, 2010

Ma tunnen, et jazz on minust kaugeks jäänud. Oli üks esimesi žanre, mis tõmbas, aga siis sai võitu bluus jne. Nii et tunnistan, et siit väga adekvaatset juttu ei tule. Hm no nii 24 tunni distantsilt mõeldes on üldmulje juba palju parem. Ei, ka tol hetkel teadvustasin endale, et leidus üle mõistuse häid hetki, aga oli ka piisavalt äärmiselt häirivaid hetki/arranžeeringuid/helisid.

Ma ei mäleta, kas selline asi pakuti lihtsalt välja või on see ka toimunud – et iga kontserdikülaline kuulab esinemist läbi isikliku mikseripuldi ja saab seega mõjutada mida ja kuidas miksida. No vot tol kontserdil oleks see julmalt ära kulunud. Tugitoolidirigendi tunne tuli peale. Nüüd sina ära mängi! Hoia nüüd süntekast eemale! Sina mängi nüüd temaga identset meloodiat! Sest mis tegelikult juhtus – ühel hetkel plaksutasin vaimustusest käsi, järgmisel kägistasin kujuteldavat kaela. Seda frustratsiooni poleks pidanud olema. Kohati oli ikka väga valus. Aga mul on küsimus – kuna ma ei ole üldse tänapäeva jazziga kursis – kas tänapäeva jazz kõlab nagu oleks adult contemporary 80ndatesse kinni jäänud? Selle kõlaga ei suuda ma mette leppida. Nii et loodan, et Herbie lihtsalt väljendas suures koguses ühte perioodi oma karjääris.

Ja ühe süüdistuse veeretaks ka Bill Bailey kaela. Tema süü, et ma ei suuda enam jazzi tõsiselt suhtuda. “Sounds like surrealist car alarm, don’t it?”

Oli hetki, mida oma lihtsa muusikalise maitsega nautisin. Oli hetki, mil instinkt ütles, et see on hea aga ma ei oska seda hinnata. Tehniliselt. Teatud üleminekud, mida omast mõistusest poleks välja mõelnud. Tõesti, ma mõtlesin kogu aeg kaasa. Veider. Ma tavaliselt ei mõtle kaasa kui muusikat kuulan. Võib-olla kunagi naasen jazzi juurde. Igatahes ideid tekkis.

Herbie leht

Lisa kommentaar

 
