anglofiilist melomaan

Ari Up (1962 – 2010)

Posted by veerand &emdash; oktoober 25, 2010

Dub-punk jumalanna Ari Up bändist The Slits on oma elupäevad lõpetanud. Kas mulle tundub või ongi nii, et pean siin blogis vastikult tihti järelehüüdeid kirjutama? Mulle inspireeriva liikumisega seotud inimeste aeg hakkab ümber saama. Nii lihtsalt on. 1970ndad on lihtsalt poole generatsiooni kaugusel minevikus.

Lootsin, et keegi kirjutab temast eesti keeles enne mind, aga ei leidnud midagi praeguse seisuga. Ma ei teadnud temast üldse ja kaldusin arvama, et ei ole minu asi temast kirjutada. Aga nähes, kui palju läheb tema elu korda inimestele minu ümber, muutsin meelt.

Viimasel ajal hakkab minus pead tõstma veendumus, et igati pungim ja tõelisem ja põnevam on naismuusikute tee pungilaines. Loogiline tegelikult. Ma ei hakka siin põhjuseid loetlema, aga mõelge natukene ise. Miks ma selle peale varem ei tulnud? Ma lihtsalt ei teadnud neist, naistest ei räägita eriti. Aga kes uurib, see leiab. Ja oma pungidoktorikraadi õpingute raames olen uurinud juba päris palju.

Ari Up tähendab oma kaasaegsetele naistele väga palju. Tema tegi. Teised nägid, et see on võimalik ja said sellest jõudu.

Ja ka praegustele noortele naistele. Kate Nash räägib.

Üks pikem artikkel Telegraphist sisaldab väga lahedat lõiku, mida sobiks tsiteerida küll. Umbkaudu nii:

Ari oli mitte ainult naispunkari kehastus, vaid pungi enda kehastus. Ta oli vabameelsuse (vaba hinge) kehastus. Alahinnatud muusikuna – tema lood olid nakatavalt meeldejäävad. Kuigi popist olid nad kaugel, oli neis midagi, mis tegi neist legendi.

“You could say that Ari created the template not only for punk womanhood, but for punk itself. She was the very essence of a free spirit,” said the punk rock journalist Vivien Goldman, who has followed the group from its beginnings and remained a friend in later years. “She is underrated as a musician. Her songs were catchy and memorable. Although they were far from pop, they shared the elements of what makes a classic.”

BBC kirjutab.

Guardian kirjutab.

Typical Girls

Intervjuu Ariga. Parim ja huvitavaim intervjuu, mida üle tüki aja lugenud olen.

Me Done

Ja mina ka. R.I.P. Ari.

 

Lisa kommentaar

 
