anglofiilist melomaan

film: Slaves of New York

Posted by veerand &emdash; oktoober 4, 2010

TCM Europe näitas eile midagi vaadatavat. Harv variant, aga imesid juhtub.

Slaves of New York on üks selliseid filme, mis näitab elu ja linna nii nagu mina seda näha tahaks. See film siis virelevaid kunstnikke 80ndate New Yorgis.  Ja üldse noorte inimeste elu. Samas on filmil teatud reaalsusekauge kerge toon ja mul tekkis väga kiiresti kahtlus, et tegu on väiksemat sorti kultusfilmiga. Hilisemad uuringud kinnitasid seda kahtlust.

Kui teid huvitab 80ndate Lower East Side’i New York, noored kunstnikud, kuiv huumor ja kerge meelelahutus, soovitan. Sobib ideaalselt pühapäevaseks vaatamiseks, jätab hea tuju, kerge muige ja kübeke tantsutuju. Sobib ka sarkastilistele vaatajatele, sest see film naerab ka enda üle. Kirjanik, kes kirjutas raamatu, mille põhjal film on tehtud, oleks tahtnud, et Andy Warhol seda lavastab. Ma ei suuda aga Warholi selle režissöörina kujutleda. Samas ei suuda ma ka James Ivoryt selle lavastajana näha, aga tema selle filmi režissöör on. Ahjaa, ja peaosatäitja Bernadette Peters on fantastiline.

Igatahes, kui tõesti kavatsete seda filmi vaadata, ei soovita ma treilerit piiluda, see on filmi tooni suhtes üsnagi eksitav. Ilmselt parim asi filmi juures on vahele pikitud sürrid muusikapalad. Aga ma ei taha liiga palju ette ära anda.

Niisiis, kui tõesti tahate filmi vaadata, võite kuulata seda lugu ja siit edasi mitte lugeda.

*SPOILER ALERT*

.

.

.

.

.

Nii. Sa ei ole veel veendunud? Või ei lase end liigsest infost segada?

Treiler

See torkas ka pähe, et see film räägib küll soovist olla rikas ja edukas, aga mitte tol silmaklapistatult ahnel ja kõike muud välistaval moel nagu pea kõigis kaasaegsetes NY tegevustikuga seriaalides.  Mulle tundub üldse, et 80ndatel oskasid inimesed veel end nautida ja eluga rahul olla. Tõsi küll, asjade tõeline seis oli siis veel avalikustamata (bensiinikriisisist, geopoliitilisest reaalsusest AIDSi, seksistlike ja homofoobsete teemadeni).

No näiteks see Supremes stseen hommikul. Ma ei oska seletada kui väga see mulle meeldib. Sest aeg-ajalt juhtub sarnaselt sürre asju minuga ja enam ma isegi ei imesta vaid lihtsalt mõtlen, et elu on vahel lihtsalt ilus.

Ja dialoog on väga naljakas. Tragikoomiline. Aga jube naljakas.

Ja järgnev klipp on midagi erilist. Palun tutvuga Johann Carloga külmik-vannis!

Ahjaa ja Steve Buscemi mängib ses filmis kaa.

3 kommentaari to “film: Slaves of New York”

  1. ülituus film

Lisa kommentaar

 
