anglofiilist melomaan

Scout Nibletti kontsert Borderline-is

Posted by veerand &emdash; juuni 3, 2010

Scout Nibletil on õigusega isepäise ja tõetruu artisti kuulsus. Ma nõustuks ka selle vaatega, et temas on jonnakust ja artistlikkust, mida pole nähtud Kurt Cobainist saati. Eks see nimi/seos kerkib tänu Steve Albinile. Aga sellegipoolest. Mul pole kedagi teist nii kompromissivaba muusikut veel ette jäänud.

Sellegipoolest (ja seda enam) läksin kontserdile väga ettevaatlikult. Ma tõesti kartsin, et ta võib väga nõmedalt kõlada ja et mul hakkab igav. Sest noh tema muusikas eriti manööverdamisruumi pole – see tõesti on nii minimalistlik. Suurema osa tema muusikast annab esitus ja kui esitus ei ole briljantselt sillerdav 100% pole mõtet vaevuda. Aga ta esitus oli briljantselt sillerdav 100% ja veel näputäis sarmi ja metsikult hea tuju ja ruumitäis inimesi, kes nagu üks mees, olid äärmiselt võlutud. Ja vaadates youtube’ist leitava tõendusmaterjali järgi õnnestub tal järjekindlalt selle 100%-ga lagedale tulla – see pole erandlik!

Niblett kuulub kindlasti nende artistide hulka, kes kontserdil paremini kõlavad kui salvestatult. Ja praeguse seisuga sihib minu isikliku edetabeli tippu, mis puudutab külastatud kontserte. Ma ei mäleta, kellest ma veel nii vaimustatud olen olnud, aga paneks ta praegu lausa esimeseks.

Ma pole korralikult Nibleti viimast plaati kuulnud – “The Calcinations of Scout Niblett”, aga sellele eelnevat “This Fool Can Die Now” olen küll korduvalt kuulanud. Ta kontserdi set list oli jube hea segu peamiselt kahest viimasest albumist ja neile eelnevaist parimaist tükkidest. Ta esines väga kaua kusjuures. Kirjas oli tund 15 aga esines oma kaks tundi kui mitte rohkem! See oli tast väga väga väga lahe. Ja tal isegi vist polnud kirjutatud set listi, a mine tea.

Mida rohkem ma sellele tagantjärele mõtlen, seda rohkem vaimustuses olen. No esialgu vaatad sellele, mis ta teeb “hähh, ma võiks ka seda teha” aga kui sa näed kuidas ta esineb…siis mõistad, et ei! Teist Scout Nibletti pole!

Tõendusmaterjali.

Black Hearted Queen

You Beat Kicks Back Like Death

Aa, ma unustasin – ta esines kõige fantastilisemalt kummikäise trummariga, keda näeb selles videos: Nevada

Ja ta esitas Kissi! Ma mõtlesin hirmuga, et see kõlab jamalt, kuna oli algselt duett Will Oldhamiga, aga see oli fantastiline – terve publik hoidis hinge kinni.

Let Thine Heart Be Warmed

Lisa kommentaar

 
