anglofiilist melomaan

Jay Reatard

Posted by veerand &emdash; jaanuar 14, 2010

Ma ei mäleta enam, kust ma ta surmast teada sain. Kahtlustan, et võis olla NME sait. Kahju ja veider ja kas tõesti. Nii palju kui ma ta muusikat teadsin, meeldis see mulle väga – s.t. umbes kuute ta lugu. Teadsin, et on ameeriklane ja milline välja näeb ja aeg-ajalt kuulis skandaalseid lugusid ta kontserditelt.

Siis aga lugesin uudist mingilt eesti ajalehe online versioonist. Hakkas kerge kahtlus hinge pugema, et mis toimub. Ma olen mõnevõrra kuulus selle poolest, et ei tea, kes kuulus on. Aeg-ajalt hõikan imestusest kui kuskil Tallinnas väljas olen ja mõnd lugu mängitakse  “oi ma ei teadnudki, et nad kuulsad on!”. Siis nägin uudist vist ETV2 ekraanilt. Siis Delfist. 12-st kommenteerijast oli tast üks isegi kuulnud.

Ma, ausalt öelda, ei tea, kuidas asjasse suhtuda. Ta tegutses sellises žanris, mida ma kuulan, oli 12 aastat aktiivne ja isegi minusugune suht usin muusikauurija kergelt vaid teadis. Võibolla olen ma väga naiivne ja väga paljud eestlased olid temast teadlikud, aga kaldun arvama, et väga vähesed. Ja ma ei tea, kuidas suhtuda eesti uudisteagentuuride sellisesse otsusesse. Lõhnab laia pintsliga värvimise järele – küll midagi ikka pihta läheb! Noh ja kutt oli muusik+ noor+ surm+keegi nimetas teda legendaarseks=küll eestlased ka loevad!

Samas hõõrub punk minus käsi ja mõtleb “haa, äkki mõni jüts võtab kätte ja uurib järele, mis muusikat ta tegi”. Ja üleüldse pole mus kadedust, kui keegi, kas elusalt või surnult üleilmset kuulsust saavutab. Võibolla isegi parem, kui surnult, ei hakata segama.

Ametlik koduleht

Wiki bio

Temaspeiss

Videod/lindistused:

Esinemised:

Intervjuud:

Lisa kommentaar

 
