anglofiilist melomaan

olen aus | uus algus

Posted by veerand &emdash; oktoober 25, 2009

Ütlesin, et pean vahepeal mõtlema ja vahekokkuvõtteid tegema. Ma pole kriitik, ajakirjanik ega blogija. Mulle ei meeldi kõrvaltvaataja olla. Eriti muusikas ja kultuuris mitte. Ma ei taha kedagi objektiivselt lahata ega kalgilt kritiseerida. Pole südant seda teha. Lihtsal tean, mis mulle meeldib, olles avatud uuele. Ja võib-olla mu nuhtluseks on mul väga pirts muusikamaitse (kuigi salamisi olen selle üle uhke). Muusika ja kultuur on minu sees ja mu ümber. Ma elan seda – niipalju kui saan. Ma ei taha teda vaadelda. Ma tahan osaleda. Ja kui mind miski vaimustab, siis on see isiklikust kogemusest tulenevalt. Väga isekal kombel pealegi. Mulle meeldib, kui leian midagi uut, mida saan kasutada. Kui taipan, et olen võimeline midagi jäljendama või arendama või mingil kombel oma loomingusse või ideoloogiasse kaasama, olen rahul ja vaimustuses. Tegelikult on see alati nii olnud, aga see on alateadlik. Lihtsalt aeg-ajalt märkan, et teen seda. Fotograafiaga märkan seda lihtsamini kuna olen tehniliselt üsna limiteeritud ja trikke imiteerides õpingi. Praktiline õpe on mulle alati rohkem meeldinud. Aga muusika puhul ahnitsen ka suurel määral. Üks elu naudingutest pidi teadmishimu olema. Muusika ja kultuuri puhul võin end selle väitega nõustuvaks pidada, kuigi see pidavat absoluutselt kõikliiki teadmiste kohta käima – ma oletan, et see on bioloogiliselt ajus keemilise auhinnana evolutsiooni parendamise premeerimiseks. Jaa, mulle meeldivad populaarteaduslikud raamatud ja saated kaa 🙂

Igatahes kavatsen edaspidi teadlikult isekas olla. Või noh, veel rohkem kui varem 🙂 Siin blogis siis, mitte elus üldiselt, kuigi kahjuks see vist ei tuleks.

Mõte on täiesti ilma mingisuguse enesepoolse kriitikata posu laule kirjutada. Üritan mitte kellegi meeldida. No ses mõttes, et mitte meeldida püüda. tore ikka oleks kui lõppeks kellelegi need meeldiksid. see päris eesmärk pole, et jumala eest mitte kellelegi meeldiks, kuigi see oleks kaa täitsa lahe eesmärk. Ma ei taha, et mulle korda läheks mõte, et kus seda esitada kõlbaks. Kirjutasin mõned laulud konkreetselt GL’il esitamiseks ja suht aja peale. Ja nüüd ei arva ma neist eriti paljut. Aga siis oli ka eesmärk lihtsalt esineda esinemise pärast, vaadata kuidas meeldib ja kas hakkama saaksin.
Eriti inspireeriv oli DIY indie/pungi suhtumine mõned kanded tagasi (viide muusika allalaadimise lingile). Vat too noormees, kes käepäraste vahenditega, ehk siis akustilise kitarriga mingeid shred metal-likke lugusid lindistas. Need tulid loomulikult hoopis teistsugused välja aga olid sellegipoolest väga kiftid ja vihased. No aga ma tahaks täiesti eelarvamustevabalt asjale läheneda. Ma ei viitsi pead vaevata, kas teha punki, folki, electrot või poppballaade. Tuleb, mis tuleb. Kui tuleb.  Eks ma tahaks neid esitada ka kui tuleb, aga ma ei tohiks veel mõelda selle peale, kuidas ma neid lugusid esitan ja kellele ja kus. Nukkumisperioodis peab kannatust olema, et ei jõuaks ennatlikult arvamusele, et lugu on esitamiskõlbulik. Mul on paar kolm lugu mida kirjutan juba pool aastat ja ma ikka ei pea neid lõplikeks. Aga sest pole hullu, sest ma pole neid kusagil esitanud. Need lood, mida olen esitanud, neid ei julge enam puutuda, kuigi võibla annaks neid ka paremaks teha. Aga vot häbenen. Kui lugu on kord esitatud, on ta väljas. Ei kuulugi enam sulle. Kieran tegi ühe oma loo täiesti ümber, ei meeldinud talle miski. Aga ma olin loo suhtes juba omanditunde välja aretanud ja ei meeldinud mulle, et ta seda muutma hakkas. No mine või kaklema. Tema loo üle. Või siis tutvustasin mänedžerile lugu, esitasin seda nii palju, kuni see talle meelde jäi. Ühel päeval hakkas ta tänaval jalutades mu lugu laulma. Ma pidin šoki saama. Teine inimene laulab minu laulu! Ma enam ei mäleta, mis tunne oli, aga seda on raske mõista.

Lisa kommentaar

 
