anglofiilist melomaan

Telesari: The Wire!!!!!

Posted by veerand &emdash; august 24, 2009

Tundub, et Eestis pole seda jooksnud. Eestikeelses internetis leidsin midagi kirjutatut vaid siit. Soovitan lugeda, koherentne ja ülevaatlik blogiartikkel. Minult tee nii põhjalikku seletust ei kuule. Häbilugu, aga ainult ime läbi sattusin seda seriaali vaatama. Tänu mu majakaaslase viletsale ja üldiselt minu maitsega vähekattuvale DVD-valikule ja äärmisele igavusele. Häbilugu. Olin küll kuulnud sõnapaari “The Wire” ja paari kiitvat sõna selle kohta aga see ei avaldanud mingit muljet. Tihtipeale mainiti seda ühes lauses Sopranodega ja too sari tundus mulle alati liialt klišeelik ja õhku täis, et kanalisurfamisel minutitki peatuda. Hähh, gängsteritest. Sopraanosid te mind ilmselt iial vaatama ei meelita – ma arvan, et sealsed tegelased mulle lihtsalt ei meeldi. The Wire on hoopis midagi muud. Jajah, ma väidan seda teadmata, misvärk Sopraanod on aga ikkagi.

DVD’de leidmise järjekorras vaatasin ära teise, neljanda, siis kolmanda hooaja. Esimene ja viies on leidmata. Algus oli raske, ei saanud üldse aru, mis toimub. Ei saanud aru kes on kes ja mida nad räägivad. Vaatasin algusest peale ingliskeelsete subtiitritega. Mina! Aga argoo on nii paks, pole midagi teha. Ilma väga hea inglise keele oskuse, taibu ja silmaringita lihtsalt ei vaata. Kui see eesti turule peaks tulema, hankige parim subtitreerija eesti tõlke jaoks, muidu on pees ja põhimõtteliselt mõttetu.

Ma ei hakka ümber jutustama, lihtsalt räägin, mis mulle sarja juures meeldib. Muusika, helikujundus – jumaldan seda Waitsi lugu. Ja päris huvitav on kuulata erinevaid versioone erinevate hooaegada alguses. Alguses ei meeldi, pärast hakkad üht-teist hindama. Ja lõputiitrite taust on ideaalne sellele sarjale. Nagu rusikas kohvikoorele. Muidu on helitaust realistlik, minimaalne. Kõik on kontekstis. Ma näiteks varem ei mõistnud seda laulurida “drop it like it’s hot” nii. Ja neil on ühes stseenis The Pogues’i lugu!

Visuaal meeldib. Algustiitrites on põhimõtteliselt vaid lähivõtted, nimed, ei ühtki nägu (vist). Muidu on kaameravõtted äärmiselt vaoshoitud, ei mingit CSI stiilis eputamist. Tegelased näevad välja nagu inimesed, mitte tegelased. Valgustus meeldib. Võttepaigad meeldivad. Realistlik, õrnalt kinematograafiliselt poleeritud. Pagan, see kõik on nagu eriti hea viski, nüansirikas aga mitte kuidagi pealetükkiv. Pead seda ise hinnata oskama.

Samad sõnad osatäitmiste kohta. Realistlik, nauditav, vaid tsipa idealiseeritud. Jälle viskaks CSI’le mudakänkra – keegi üle päikseprillide ei vaata ja pooseta, khm, mitte nagu üks Horatio-nimeline karikatuur. Nii palju siis teostusest. Teostusega võib paljutki ära rikkuda, aga see on äärmiselt korralik. Sisu aga… eepiliselt hea. Minupoolest võistelgu kasvõi piibliga. Ilmselgelt kirjutatud inimeste poolt, kes jagavad asja, on üht-teist näinud, teavad, mida kirjutavad ja oskavad vapustavalt põneva, loogilise ja õrna ämblikuvõrgu välja heelgeldada.

Nüüd marss vaatama!

Üks vastus to “Telesari: The Wire!!!!!”

  1. t. said

    mininova.org-is on kõigi viie hooaja torrentid olemas 😛

Lisa kommentaar

 
