anglofiilist melomaan

kala pala

Posted by veerand &emdash; märts 26, 2009

Teise blogiga on mingi kala, inimesed ei saa seda lugeda, niisis kaaperdan veidike jälle muusikablogi. Olen Londonis olnud jaanipäevast saadik, ehk siis pea täpselt 9 kuud. Jeebus. No rangelt võttes seda ei väidaks, aga mingis mõttes olen 9kuune. Muusika on alati mu elus olnud aga päris elukool algas küll kõigest 9 kuud tagasi. Ja ma soovitaks. Igaühel see koolitus läbida, kel huvi siit saadava muusika vastu. Tänagem Euroliitu, mis paljudki valikud võimalikuks/lihtsamaks teeb.

Kui ma aus olen, siis see on ikka täielik šokk, sellest teoreetilisest maailmast, maailmast, mis elab muusikas ja filmides – tollest maailmast end kui läbi ekraani surudes päris maailma paisata. Ootasin teisi mastaape. Natuke grandioossemaid. Aga kohapeal selgus, et mu huvid on ikkagi suht niši-värk. Lõppude-lõpuks triumveerib ikkagi intelligents kommertslikkuse üle ja armastus raha üle. Nii palju olen ma õppinud. Võiks öelda, et olen endiselt õigel teel, süda õiges kohas, pühenduvus jätkusuutlik. Ja KUI MIDAGI TAHAD, TULEB SEDA ISE TEHA. Tüütu, aga tõsi.

Kui kümme kuud tagasi selgitasin, et miks ma Londonisse kolin, ütlesin, et noh nagu vahelduse mõttes, seni, kuni noor ja vaba, mulle päris meeldib see muusika-scene, mis sealt leida, kavatsen kõvasti kontsertidel käia. See oli selline mõistlik selgitus. Natuke ekstreemsem oli plaan bändi tegema hakata ja hullult pildistada. Sellest ma väga kõva häälega just ei rääkinud. Ise ka eriti ei uskunud. Või noh ei võtnud päris tõsiselt. Aga oleks pidanud. Sest see on täiesti võimalik. Tahaks öelda, et mis pärast ma end sedasi kõik need aastad piinasin ja varem Londonisse ei kolinud, aga tuleb välja, et ilmselt just tänu neile piina-aastatele õnnestus siin töö leida. Samas, ilmselt oleks ka muu töö leidnud ja see poleks vähimatki vahet teinud aga noh ma püüan oma saatust kuidagi õigustada. Ma tahtsin tegelikult seda öelda, et noored inimesed (ja vanad!), ärge piinake ennast, kui miski ikka kutsub, minge, ärge kartke, lihtsalt minge! Jah, ma propageerin massilist rännet. Kui see aitab edasist elu Eestis konteksti panna ja enda koha maailmas leida – minge kõik Eestist minema!

Aeg-ajalt pean ikkagi imestama oma Londoni-eksistentsi üle. Kui palju olen õppinud isegi konkreetselt midagi üritamata, niisama möödaminnes. Samas pole ma ka ühestki võimalusest ükskõikselt üle astunud. Kui järele mõelda peaks natuke ka konkreetselt midagi üritama. A las ma peesitan tsipa rahulolu-aupaistes enne kui endale vitsa hakkan jälle andma. Olen hullu moodi fotografeerimist harjutanud (aga nüüd oleks küll kõige viimasem aeg ka teooriat õppida) – päris huvitavaid kogemusi ja harjumusi ja tähelepanekuid on tekkinud. Ja tänu fotograafiale fantastilise mõttekaaslase ja toetaja leidnud. Olen kahe nädalaga kokku klopsinud bändi ja kolm originaalpala esitamiskõlbulikuks putitanud (noh, laias tähenduses) – heake küll nüüd on vist aeg tunnistada, et see kooslus enam kunagi koos ei esine. Aga et tegelikult päriselt oma lauludega ise enda bändi liidrina tegelikult päriselt reaalselt Londonis esinen….!!! Noh mis siis, et publik kohe kindlasti alla tosina-pealine oli ja kontsert tasuta. Aga seda kuulas pealt muusik, keda kõvasti imetlen ja tal jätkus lahkust minimalistlikult sõnastatud toetust jagada. Ja kuuldus sellest esinemisest jõudis positiivsete hinnangutena persoonini, kes on tuhandete indirokkarite iidol ja eeskuju (ka minu). See ikka niidab jalust, kui see inimene su nime teab, su järgi küsib ja ütleb, et kuulis su esinemisest häid asju. Minu!? Mina, kes ma pole mitte keegi, keda isegi lastekoori ei võetud, kes ei oska ei laulda ega pilli mängida. Hakka või uskuma, et kõik siin ilmas on tegelikult võimalik!

Ma lihtsalt tuletan endale meelde, sel masendaval MaSu ajal, et on, mille nimel võidelda, on, mille pärast naeratada. Asjad võiksid palju hullemad olla. Ma pole küll kuigi kaugele jõudnud, aga pole hullu, ma õpin.

Lisa kommentaar

 
