anglofiilist melomaan

edu mõõdupuust ehk muusikaäri seespoolt vaadatuna

Posted by veerand &emdash; jaanuar 26, 2009

Ma ei tea ausalt öelda, millest ma õieti kirjutada tahtsingi. Võib-olla sellest, et propagandamasin töötab. Või siis sellest, et pole ei musta ega valget. Mõtistklesin just ükspäev, et huvitav, miks mõni bänd saab kuulsaks ja finantsiliselt edukaks. Ikka täiesti suvalised bändid murravad läbi, samas kui täiesti korralikud bändid virelevad edasi. Eriti popp-muusika harus ja mainstreamis. Ikka vist ilgelt juhus, õigel ajal õiges kohas, õige asi ja karmid promojad-managerid. Sihikindlus viib…viib kuhugi.  Ok, ma lihtsustan kõvasti, aga pohmot on ikka küll nii.

Aga asjast siis. Me kokkutraageldatud koosseisul oli eile esimene ülesastumine. Ma olen kogu elu end veenda püüdnud, et anne ja muusikalised oskused ei ole tegelikult bändi tegemiseks üldse vajalikud. Sest et mul pole neid. Ja kui oleksin nendest tarbetutest pisiasjadest end segada lasknud, poleks eilset esinemist ju teoks saanud. Ja kes on see ütleja, et kas sa oled hea või mitte? Või mis see ikka annab. Kõik on niikuinii maitse asi ja miks usaldada ühe inimese maitset ja mitte teise oma? No ma arvasin, et määravaks, kas esinemine õnnestus või mitte võiks lugeda ilmselt seda, kui õhtu korraldaja peale seda meid veel tunda tahab ja esinemiskohta meile lähenemiskeeldu ei kehtesta. Ja seda ei juhtunud. Tõenäoliselt esineme seal veel. Ja ma siis mõtlesin, et järelikult success. Aga mu hea tuttav tutvustas mind teistsuguse mõtteviisiga. Tema esimene kontsert lõppes just esinemiskoha keeluga ja nad pidasid ka oma esinemist täiesti kordaläinuks! Nii et mu mõõdupuu kriteerium pandi proovile ja nüüd ma ei teagi, äkki läks siis meil halvasti – ei saanud isegi pubikeeldu!

Aga las ma ütlen – muusikaäri on mõnusalt instsestine. Noh kõik teavad kõiki ja tutvused on kõik. Jajah. Ohoh. Ja manager ja intervjueerija ja haibimasin ja. seda six degrees of separationit on hea mõnus lihtne mängida. Häbilugu. 🙂

Lisa kommentaar

 
