anglofiilist melomaan

kraamin-olen turismigiid

Posted by veerand &emdash; oktoober 11, 2008

Kuulan muusikat ja kraamin. Paberi- ja muud majandust. Dokumendid-kohustused-piletid-broneeringud-maksud-load-jne. Minemavisatud ümbrike hunnik on lihtsalt meeletu. Elagu bürokraatia! Oh neid britte küll. Aga siis on ka lasu paberitükikesi peale kirjutatud aadresside, abstraktsete kaartide, bussiliinide numbrite, telefuninumbrite ja kommentaaridega. Kus-mis-kes 🙂 Naljakas on, et mul on enamus kohtades, kus viibin, tunne, et olen seal juba olnud. Sest et olen!

M ütles täna messengeris, et “mõtle, nädala pärast olen juba Londonis”. Jaa! Ma muide oma kraamimise käigus leidsin kahed-kolmed kontserdipiletid. Nagu olin mingil kombel ära jõudnud unustada. 24ndal Blood Red Shoes ja novemberis The Kills! Üks kontsert, mida tõesti suure ärevusega ootan. Võibla natuke liiga suure, pettun veel niimoodi. The Kills esitas eile Jonathan Rossis “Last Day of Magicu”. Täitsa hästi kõlas.

Teisipäeval on ilmselt DPT viimane Londoni kontsert. Sinna ma ei lähe. Lähe ühele teisele üritusele, ee, ma tean küll nime aga ma ei ütle (ei mäleta). Peaks hea olema.

M on nädalakese siin, ja see nädal peaks üsna kreisi olema. Nii palju tahaks teha ja näidata. Kolm kuud nädalakesse sisse pakkida hmm, mitte eriti võimalik. Tea, kas ikka jõuab Londonist välja minna. Nüüd võiks kirjutada alternatiivse Londoni turismigiidi.

Mida anglofiilist melomaan sõbrale soovitaks? Hea küsimus. Ega midagi väga soovitada ei saa, millest ise ei tea. Teeme alternatiivsed soovitused, eksole? Mina seda klassikalise turisti rida kunagi ei armasta.
Kui on ilus ilm, ajan su parki. Kõlab nagu klišee, aga Londoni rohelus ja pargid ei vääri ninakirtsutust. Mitmeid ilusaid parke on, isegi pole kõikjale jõudnud. Hirmsalt häid asju olen kuulnud Hamstead Heathist. Regent’s Parki, Primrose hilli otsa tasub minna – armas. Aga koogi võtab seni Alexandra Palace. Vaade nagu Sacre Coeri ees, ainult natuke jääb alla. Oh issand, mulle just meenus, kes seda ütles (mees, nagu klišee muidugi – vastused postkaartidel ja ma eitan kõike!). Ja ilusa ilmaga võib täitsa Kensingtoni kanti nina pista ja välikohvikus tassikese võtta, siis ei hakka see luksus väga vastu ja heaolutunne võib peale tulla sügavamate süümekateta. Ära jummala eest Oxford Streetile mine – miks sa seda peaks tegema? Ummikud ja igavad poed. Kui just osta tahad, mine Ida-Londonisse – hulga odavam. Või Camdenisse – huvitavam. Huvitavaid poode: rõivad > Beyond Retro (Sohos ja Ida-Londonis) ja olen juba tükk aega Camdenisse riideid ostma minna tahtnud, äkki nüüd õnnestub. Muusikapoode > Rough Trade (idas ja läänes, aga lähme läände), Notting Hillis on pisikesi vinüülipoode ridamisi millegipärast, seal on tore vahel õhku nuusutada. Linnaosadest oskan põhiliselt põhja poole jäävaid soovitada. Kõigepealt Muswell Hill – nii nunnu ja ilus ja kihvtid vaated, teha seal väga palju pole, noh kohvikuid ja pubisid muidugi on ja mõni kontserdipaik kaa. Camden natuke, kuidas öelda, no ma ei oska öelda, tsipa sordid? Mitte halvas mõttes. Ja Ida-Londonis (E1) tasub õhtul välja minna. Hipimad hilbud selga või siis mitte, keegi pahaks ei pane.

Ok, kukkusin lobisema, ootan juba.

Lisa kommentaar

 
