anglofiilist melomaan

lambad said söönuks, hundid jäid nälga

Posted by veerand &emdash; juuni 13, 2008

Olen 13ndast maist saadik ainult taimetoitu söönud (sellist taimetoitu, mis sisaldab piima ja muna). Mõtlesin, et kuu tähistamiseks võiks sellest kirjutada.

Alguse sai see Glasgows, täiesti kogemata, ja lihtsalt kujunes ning jäigi nii. Mingit ideoloogilist või meditsiinilist ideed algselt taga ei olnud. Ka ühktki resolutsiooni a la “sellest hetkest peale ja ei kunagi enam ei söö liha”.

Ööbisin taimetoidulise tuttava pool ja kuna ta meile süüa valmistas, oli see taimetoiduline (ning pagana maitsev!). Väljas süües ei tulnud mulle pähe, et tema juuresolekul liha võiksin süüa. Siis tundus mulle kummaline tema selja taga liha süüa, ilma tema teadmata. Keda ma petan? Nii palju mõtlesin, et katsuks need paar päeva, kui taimetoitlase armust öömaja saan ka taimetoiduga piirduda. Ja see toimis uskumatult lihtsalt. Edaspidi oli see lihtsalt väike lõbupakkuv eksperiment mekkimaks erinevaid toimetoidulisi roogi. Ise kurtsin suure suuga, et Eestisse tagasi minnes ilmselt taimetoitlane olla ei õnnestu, teil siin Inglismaal on see palju lihtsam, mõeldes ise salakavalalt, et niikuinii tuleb varem või hiljem liha isu, ei hakka siin ennast siduma.

Eestisse tagasi jõudes leidsin külmkapist vorsti, mis minu kosutuseks sinna lahkelt oli lisatud ja kuna suurt midagi muud süüa polnud, võtsin ampsu. Ja sülitasin välja! Peale nädalat taimetoidul liha lihtsalt enam ei maitsenud. Midagi pole teha, aga sügavkülmas elavad pelmeenid ja frikadellid on tublisti üle kuu aja vanad ja ilmselt vananevad veel tublisti kuni keegi teine oma söömisteenuseid pakub (jah, see on viletsasti varjatud küllakutse).

Selle kuu aja jooksul olen mõne nädala ebanormaalselt tervislikult söönud, mõne nädala üpriski ebatervislikult, kuid üldiselt siiski tervislikumalt kui varem. Olen õppinud aedvilja woki nuudlitega tegema, avastanud uusi maitseaineid ja enese jaoks pesto. Olen üle saanud eluaegsest vihavaenust porgandiga. Ja tunnetan suht hästi, mil olen päeva jooksul liiga vähe rohelist söönud. Paar nädalat sellest kuust möödusid täiesti ilma kohvita. Olen üldiselt nigel kohvitarbija, aga nädalaid täiesti ilma on ka liig, kuigi mõjub enesetundele väga väga hästi.

Tulevikus vajan hädasti taimetoidulisi retsepte (pole lihtsalt viitsinud otsida kuni wok ära pole tüüdanud). Ja ei oska ennustada, kaua veel liha/kala/kana ei söö. Proovima hakata ei kavatse, kas juba maitseb. Ilmselt jätkan nii nagu praegu. Veider, aga poleks tõesti arvanud, et köögiviljad on nii maitsvad. Edu, põllumehed!

Lisa kommentaar

 
