anglofiilist melomaan

natuke Libertiinidest

Posted by veerand &emdash; juuli 1, 2007

Juba selle blogi esimesest sissekandest alates olen üritanud The Libertinesist kirjutada. The Libertines on anglofiilist melomaansuse selgroog. Nendeta ei tunneks ma huvi nende kümnete ja kümnete briti artistide vastu, keda kuulan ja kellest juba kirjutanud olen. Aga neist pole võimalik õieti ei objektiivselt ei subjektiivselt kirjutada. Objektiivselt ei saa ja subjektiivselt ei oska.

Täna leidsin sutuubist ühe klipi. Täpselt ei tea, aga kahtlustan, et seda näidati hiljuti briti televisioonis. Ja kui see nii tõesti on, siis on see omajagu masendav. Ma ei tea miks, aga mulle tundub, et praegu on äärmiselt oluline pigem olevikule keskenduda, ehk siis Yetile, Dirty Pretty Thingsile ja Babyshamblesile. Veel ei ole miski otsustatud, veel ei ole midagi kindlat. (Võibla on se vaid mu naiivne optimistlik lootus) Mine tea, äkki on 30 aasta pärast kõige kõvem nimi hoopiski Yeti? John võis olla ju kõige igavam libertiin, aga kindlasti mitte vähim musikaalsem. Noh, see kõlab nagu tahaksin neid järjestada või väita, et keegi neist oli teistest viletsam. Ei, täiesti vastupidi, aga no mõistate – haip tekitas enim lärmi ja muusikale ja andega tutvumiseks jäi sellevõrra vähem ruumi.

Neist peaks teadma, aga neist ei tohiks enam rääkida. Või neist ei tohiks veel rääkida. Keeruline seis, eksole? Mainin neid aeg-ajalt, et te teaksite, aga mitte liiga palju.

Nice footage including Noel Gallagher talking about the Libertines, Funny the bit of footage at the house party at Petes when the police turn up

Kunagi alguses mainisin, et seda tahaks oma silmaga näha, kuidas Pete ja Carl “Guns of Brixtonit” politseinikele mängivad. No oleks pidanud arvama, et keegi sedagi filmis.

2 kommentaari to “natuke Libertiinidest”

  1. mari said

    Minu meelest sa oled sellest asjast veidi valesti aru saanud. Sa saad aru nagu kõik nutaksid Libertines’i taga ja tahaksid seda tagasi ja arvavad, et see oli üks ja see ainus bänd, mis on ‘õige’. Antud klipis see küll niimoodi pole mõeldud. Antud klipis lihtsalt arutletakse Libertines’ide mõju üle briti või mistahes indie muusikale. Samamoodi on sellised klipid biitlitest või elvisest või … Jutt käib nende fenomenist, tugevast mõjust muusika arengule, mis (kui sa aus oled) on tugev ja muutis muusika arengut.
    Sa aeg-ajalt võtled liiga agaralt Barat’i isiku eest ja tema õiguse eest jätta minevik minevikku ja ilma Doherty’ta edasi liikuda. Fain, tal on see õigus ja ta kasutab seda jõudsalt ja edukalt, keegi ei ignoreeri seda. Aga fakt on, et ilma Libertines’ita ei pruugiks praegu DPT’d olla ja kindlasti mitte Babyshambles’it ja võimalik, et ka mitte AM’ist (kui ma sain õieti aru sellest suunast, mida see klipp võttis enne kui see katkes).
    Minu südamest tulev toetus Baratile ja ma loodan, et kunagi juhtub see, et temast rääkides enam ei mõelda Doherty’le ka, aga fakt on, et nad said enne DPT’d hakkama fenomeniga, mis varjutab veel pikka aega mitte ainult nende praegusi ja tulevasi tegevusi vaid ka teiste, nende järel, tulnud bändide praegusi ja tulevasi tegevusi.
    Nii et chill out baby!

  2. veerand said

    Ei ja jah. Tähendab, võibla ma ei suuda seda nähtust väga selgelt kõrvalt näha, täitsa võimalik, et olen millestki valesti aru saanud. Aga mulle on küll mulje jäänud, et massiliselt nutetakse Libertinesi taga. Vähemalt netipeldiku seintele on nii kirjutatud. Ja enamus nutab Pete’i ja Carli särisevat “suhet” taga ja muud põnevust, mis bänd neile pakkus, muusika on teisejärguline.
    Samas on sul õigus, see fenomen mõjutas väga tugevasti järgmisi bände (ja muusika arengut).
    Ma võitlen kõigi bändi liikmete õiguse eest edasi liikuda. Ka Dohertylt küsitakse siiani Libertinesi kohta. Üldiselt on nii: kui on muusikale orienteeritud intervjueerija, siis räägitakse eksisteerivatest bändidest. Kui ei, siis mustast pesust, minevikust ja eraelust. No mida oodata võikski.
    Lihtsalt ma ei taha, et neid veel õitsvas nooruseas mausoleumi klaaskappi pannakse. Aga ilmselt oli nende mõju nii kiire, et tuleb kähku jumaldamisega pihta hakata.

Lisa kommentaar

 
